Wednesday, June 1, 2011

saya penyokong UMNO...taaapi....

Hye sumesume!!

Tajuk entri ni bikin panasss x?ape salahnyer di usia 25tahun..bulan 11 baru genap 26tahun..noora nak bercerita sket tentang politik...sebelum korang start bace...hope open your mind widewide...english education hehehe

comeylakbilecombined=)


Noora ni memang penyokong kuat barisan nasional...UMNO...arwah abah dulu pun orang kuat UMNO..sgt2 aktif..ketua UMNO bahagian Kuala a.k.a Pelabuhan Klang..so manenyer noora xterpengaruh...walaupun abah xberkempen kat noora...tapi...noora terkempen kan diri sendiri..hehe

Okeh..rileks2...jgn tutup...bace dulu sampai abis!!

Dalam keadaan dunia skrg...dalam keadaan politik negara yang bercampur2..kiter patut bersyukur..kiter still lagi dok dalam keadaan aman...leh makan sodap2...leh g blajar..leh g keje..leh solat dgn tenang...dan sebagainyer...

Noora bukan nak ckp ni semua hasil usaha UMNO or BN...tapi ni hasil usaha sume....xkire parti,kaum,agama dan bangsa...bangga sehhh jadik rakyat Malaysia!!=D

Cube korang pandang..pk dan bertindak secara rasional...jadik rakyat yang terpelajar,beriman dan berakal...bukan pe...noora tgk..ramai sgt anak2 muda sekarang yang sangatsangat beremosi bile ckp pasal politik..kadangkadang lupe terus pasal istiqamah...

Okeyla...contoh pandang,pk dan bertindak secara xrasional..

kalau da yang xpuas ati pasal kerajaan mahupun pembangkang...jgnlah buat demonstrasi jalanan..demonstrasi lepas sembahyang ke,sumpah2 kat masjid sampai yang dtg tgk tu nak wat kacau dalam masjid...ade tu ngadu2 kat org luar suh masuk campur hal negara kiter..nak jadik mcm negara perang ke??obama suke je bantu...pastu dier jadik hantu...suke ke??cube renung....bagus ke benda2 ni??bukan setakat org luar gelakkan...malaikat pun gelakkan..siap rase nak tampor2 kot orang2 yang wat benda2 ni...kemooonla...xcool babe...abeh tenaga yoo..baik g minum abc lagi sedap...

Okeh...then...parti pembangkang....kalau noora xsokong..bukan bermakne noora benci sampai tahap cipan..noora masih respek cara nik aziz...bile wat solat hajat beramai2...bile de pendekatan Islam dalam kepimpinan dier...noora suke..tapi...kalau sampai negeri tu jadik mundur...something must be wrong...bile wanita disuruh berkerja lebih dari lelaki...something must be wrong...dan bile selangor jadik xtentu arah lepas PKR pegang..maybe da something wrong...mcm ending citer asmara..something wrong somewhere...huh!asmara 3 please!haaip tercampur aduk pulak nggeee

Tu pembangkang....skrg noora nak ulas pasal kerajaan barisan pulak...kalau tgk dari segi kebijaksaan..penyelarasan..pembangunan...secara kasar...memang baik...rasuah semakin dibendung...khir toyo pun abis kene...noora tolak citer pasal anwar..sebab noora rase xperlu kot kalau berjuang hanya untuk diri sendiri...then...ape yang dier buat..hanya dier dan Allah tahu...noora sendiri da buat silap mcm2..xperlula org lain nak susah kerana noora...mcm ne nak bebaskan noora dari kesalahan noora...noora bertaubat dan memohon maaf pada Allah...DIA Maha Pengampun...xgune rebut2 tanah sekakang kera..mati sok xbawak pun..aik tetibe lagi..maap...

Okeh...sebagai penyokong BN...noora rase BN quite ok...buuuuuuttttttttttt!kalaulah suara noora di dengar...noora nak bitau satu je kat dorang...."RAKYAT DAH MAMPU BERFIKIR"..bnyk kelemahan dari side ni...sbb noora rs kerajaan mahupun pembangkang masih xsedar hal ni...berape ramai rakyat yang terpelajar kat malaysia...kebanyakkan kiter dah mampu berfikir dan xmudah di manipulasikan lagi...

Benda yang kerajaan kene tau...sempena rakyat di dahulukan..

Rakyat Malaysia dah tau ape yang patut diberi subsidi dan keprihatinan lebih..ape yang tidak...cube kerajaan bukak telinga dengar pendapat rakyat...cth: tanggungan pelajaran,minyak,kawalan harga makanan..patut x kalau noora rase..semua pinjaman diberi potongan 50% untuk bayaran balik??bagi subsidi minyak untuk rakyat...bukan untuk teksi atau bas je..kawal harga barang mentah sewajar2nyer....kalau time hari belia kerajaan import artis kpop untuk belia berbanding krystal...noora pun sokong...errrkk..maafla krystal hehhe

Rakyat Malaysia dah tau tgk gov2 tax kat resit makanan...okeh..rakyat boleh bayar...tapi leh tau duit u salur kat mane?rakyat kerja..dapat gaji..bayar tax mcm2..duit tu salur semula kat rakyat x?okeh...kalau jawapannyer ye....salur di mane...nape masih minyak xdapat dikawal...kenapa masih bebankan bayaran balik dengan bunga siap...kenape masih rakyat masih susah walau kerja mantap...kenape rakyat malaysia kene tanggung harga kereta mahal berbanding orang luar..

Mungkin pemimpin2 atasan same ade kerajaan mahupun pembangkang xtau rakyat2 ramai dah bijak...rakyat nampak...rakyat mampu ber pk...Mungkin jugak...pemimpin2 ade yang sedar..tapi pejam mate..pekakkan telinga...anggap remeh...kemooonla....we all respek u...u all should respek balik ahh....english education awok lemah..maap band3 je awok ni..

Pape pun...kiter sume kene ingat...xde manusia yang perfect...mcm tu jugak dengan kepimpinan negara...pada korang2 teruskan sokong ape yang korang suke sokong...pe yang penting...jangan kucar kacirkan negara sendiri...jangan wat benda2 dengan emosi...suarakan pendapat secara berhemah jangan makimaki dose tu babe...dan untuk umat islam...kiter jangan berpecah belah...biarpun kiter lain2 parti...kembalilah pada landasan agama yang tepat..kiter mampu ber pk secara baikkan...so coolll man!!!=)chilll chilll..makan lasagna seafood pun sodapp lagi...aiiyyyyooo mkn je ingat=P

info:noora belum daftar mengundi pun lagi..huahuahua...xminat politik pun sgt...rase belum matang untuk pangkah...insyaAllah next pilihanraya baru register kot tu pun kalau ter register huhu...dan undi sy adalah rahsia...hehehe..

Pade anda2 yang rase nak komen..komen cool2 ye...kalau yang panas2..xyah komen la...terbako blog awok kang...peace yaaawww!!chill chill chill=)

2 comments:

akus said...

noora....klau nak komen politik kena daftar mengundi dulu baru leh komen...baru nampak seorang yang prihatin terhadap negara....org2 yg malas mengundi org yg xprihatin terhadap negara....lgpon kita semua dah besar panjang....jgn guna alasan tak minat politik....tanahair kita di masa depan terletak di tangan kita sendiri.....welll....kena banyakkan membaca pasa ekonomi bukan sekadar tengok tv3, tv1, tv2.....hehehe....sekadar nasehat org yg lebih tua 2 tahun jerk dari noora....kuang kuang...xjauh pon

noora said...

hahaha...baiklah kak t sy daftar ye...akak nak masuk pilihanraya x?hehe..tapi undi sy adalah rahsia..hehehe..sy xminat ekonomi dari azali lagi kak..xleh pakse2..huhu..akak siap mention tua 2 tahun eh..hahaha..=D