Tuesday, November 1, 2011

laguku untukmu

Assalamualaikum!!

Nak tuju lagu boleh?tak de maknenyer.Macam mana cara korang menilai sesuatu lagu ye?adekah bile dengar muzik,lirik atau vokal bukan sekadar rupa?gile banyak soalan minah ni.

Noora ni suka menganalisis lirik lagu.kalau lirik lagu macam hampeh konfem noora akan rejectkan lagu dari feberet list,tapi konfem susunan muzik tu sendiri harus syok baru leh layan.perasan ajai jap.

Dan wat masa ni,rase lagu forteen ni mempunyai susunan muzik yang baik,lirik juga baik dan vokal bukan sekadar rupa yang baik.senang citer noora suka lagu ni.haaaaa kan senang terus terang dari td!

 sila hayati bait lagu ni:

Kenapa cinta kita
Selalu saja diduga
Bagai ada tak merestu
Kita berdua bersatu

Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah
Walaupun melawan arus
Kita berdua bersatu

Seringkali ku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti
Tetapi ku tidak mahu
Cinta selain darimu

Jika denganmu salah
Ku tak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah ku tercalar
Walau dilanda badai
Ku sanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

Jika denganmu kabur
Ku tak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Ku sanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

Lagu ni saya tujukan khas untuk en.asben dengan sedikit kata-kata:

Maafkan syg sebab masih belum mampu melengkapi cinta kita,masih belum dapat menjadi ummi untuk zuriat kita,masih selalu melakukan kesilapan yang menyakitkan hati abg.syg tau,syg banyak menyusahkan abg,dari first kita jumpa sampai skrg.tapi syg nak abg tau,syg sayang abg sangatsangat,harihari syg usaha jadi isteri yang baik dan syg usaha gak nak jadik ummi untuk zuriat kita.Allah sedang menguji kita, barangkali juga ada dosa kita yang Allah nak ampunkan dengan turunnya ujian ini.syg harap abg sabar dan kuat hadapi semua ini dengan syg.syg xda sapasapa melainkan Allah,abg sebagai suami dan emak.Setelah perginya arwah abah,abglah satusatunyer lelaki dalam hidup syg.syg perlukan abg sangatsangat sebagai mana syg perlukan jantung untuk bernyawa.Andai tiada lagi cinta untuk syg,biarlah syg pergi jauhjauh.

*
*

sedih lak tetiba ucapan ni,lepas en.asben bace ni,noora yakin dier tak terharu punyaaaaa tapi dalam hati dier xtau la kan,dan pasti dier akan cakap dengan nada mengediks "syg nak g mana jauhjauh tu,abg nak ikut.." =,=".

6 comments:

PUANSTOBERI said...

err..lagu cena ni?? kekda tak perasan. kalo letak video clip dia skali, lagi bagus ni. hihi :D

PutriesNoora said...

kak try cari kat youtube..tp jgn fokus org yang nyanyi(video klip mcm kelakar)huhu..fokus kat lirik ngan suara..hehehe

adam said...

adam bole nyanyikan. meh meh hahaha !

PutriesNoora said...

adam:nyanyi jangan x nyanyi..tapi kalau hujan sampai banjir..akak xtolong..hehehe

wana said...

nooraaa..!!!! so sweetttt...sgt2 terharu....bergenang air mata i bace....insyaAllah rezeki utk kamu pasti ada....

PutriesNoora said...

wana:tq wana...sayang kamu=)