Wednesday, November 30, 2011

Trying to conceive part 3: ivf a.k.a bayi tabung uji

Assalamualaikum!!

Korang sure tahu ape tu ivf kan?Sebenarnya noora tengah resah gelisah,murung,susah hati,macammacam ada.Tapi bagi menghilangkan gundah gulana ni,meh nak cerita pasal ivf.

Watakwatak: makcik F(dapat anak selepas 11tahun berkahwin),makcik S(anak berderet),makcik M(makcik yang ade anakanak paling berjaya,selalu menganggap dirinyer juga berjaya),makcik N(ada anak yang masih belum hamil setelah beberapa tahun berkahwin)

Suatu pagi yang dingin,dibawah pohon tempat suri rumah melepak sesama mereka.

Makcik S: Anak si X tu tak ngandung lagi ke?dier tak g wat rawatan apaapa ke?
Makcik N: Ntahla,tapi sekarang ni macammacam rawatan ada.Anak aku tu dah amik anak angkat,lega sket hati aku ni ha.bahagia dah dia.
Makcik F: yela,bagus jugak.Anak ni bukan kerja sesapa,sume ditangan Allah.Usaha macam mana pun kalau Allah cakap jadi,maka jadilah ia.
Makcik M: betulbetul.
Makcik S: anak si X tak nak wat bayi tabung uji ke?haaaa kak F mesti wat bayi tabung uji dulukan?kalau tak,takkan dapat anak masa umur 40tahun.
Makcik M: Hishhh,pepandai je ngko,kalau si F ni wat bayi tabung uji,kenapa muka anak dier sama sebiji macam laki dia.mana ada bayi tabung uji muka macam mak pak dia.
Makcik N dan S: owhhhh,ye tak ye jugak.
Makcik F: (berkata dalam hati: aku beranak awal 80an,masa tu mana tau pasal tabung uji bagai)

Fakta: Kita boleh usaha dan doa,Anak ni bukan kerja sesapa,sume ditangan Allah.Usaha macam mana pun kalau Allah cakap jadi,maka baru jadilah ia.

Auta: kak F mesti wat bayi tabung uji dulukan?kalau tak,takkan dapat anak masa umur 40tahun.

Konpiuskah Meraka: kalau si F ni wat bayi tabung uji,kenapa muka anak dier sama sebiji macam laki dia.mana ada bayi tabung uji muka macam mak pak dia.


P/s: Nak tergelak pun ada,haiiila makcikmakcik kalau nak bergosip pun g la study dulu deh.=D

2 comments:

Azhafizah[フィザ] said...

rujuk pada pakar..hehehe

PutriesNoora said...

hehehe..rujuk kat google sudahhh..=)