Friday, October 21, 2011

Positifkan yang negatif

Assalamualaikum!!

Giler skema title entry noora.xpe,sesekali feeling skema pe salahnyer kan?bukan aku ni memang dak skemmm ke?

kenape en.asben bermuka mencuka ketika disuruh bergambar tanpa perasaan,manakala isterinyer pula nak gak senyum walaupun sikit +_+

Baru-baru ni,noora de ter bace satu artikel "tettt" oleh penulis "tuuttt".rase hangin satu badan noora ni bile terbace artikel dier.harus minum teh halia bagi buang balik angin ni.Tapikan noora malasla nak komen pepanjang,cume noora harap sesiapa yang de pemikiran macam ni,sile la positifkan minda anda ye.meh noora analisis pemikiran negatif dier yang patut dipositifkan.


Statement negatif 1:
Sebelum kawen,kentut pun wangi,segansegan nak kentut.Bile dah kawen,xde maknenyer dah tu semua.siap makimaki kot.

Statement positif noora:
Xsemua pasangan macam ko cakap la oi.laki aku dulu sebelum kawen selambe je kentut dalam kete.busuk okeh.aku xcakap wangi pun.siap smackdown dier lagi.maaf en.asben.dah tu,kes lepas kawen lak,arwah abah aku dulu,selamber je bile mak aku kentut.siap cakap dengan nada manja "comel la dah bunyik ang kentut" pas tu konfem dier kentut balik,mcm  berbalas pantun gitu.rileks je.mesra sampai tua.siap gelakgelak kot.tapi tu bile time xde sape kat uma la.xkan nak kentut depan orang luar pulak.giler pe!

ni bukan picture omak n bapak den

Statement negatif 2:
Perempuan WAJIB masak,xkirela penat pas balik keje ke,ape ke.KENE KENE KENE!kalau x,t suami cari lain.

Statement positif noora:
Kenape lak perempuan je WAJIB masak?ko belajar agama x derr?de ke tulis macam tu.lagi satu,ko tgk cerita korea x?tengok mcm ne lelaki ensem dalam tu yang selalu masak.okeh part ni memang aku terpengaruh lebey.tapi ape salahnyer kalau lelaki memasak jugak?gilir2 ke.masak sesama ke.couple yang mcm ni memg respek la.mak abah aku dulu pun mcm ni tau.serius!arwah abah lagi teliti bile memasak ye.dah tu kan.pesal ko nak ugutugut bini ko mcm tu.ko ingat ko je leh cari lain.bini ko xleh.maap la derr.zaman dah maju.otak ko je belum.

"penat eh sayang,hari ni biar abang masak"pheewwwit!

Statement negatif 3:
Dulu masa bercinta,sepak batu marah batu.bile dah kawen "xnampak ke batu tu?"

Statement positif noora:
ni kadangkadang memang jadik.kalau si dia cakap dalam nada slow and caring.tu tandanyer si dia sayang kat korang.bukan marah.dier xnak korang cedera.tapi kalau dalam nada garang siap tambah "buruk tau bile u nangis!".korang jawab secara manje dan mengade mcm ni."sebab i buruk la,i kawen dengan lelaki yang buruk macam u,baru la padan.."haaa.konfem laki or bini korang berguling gelak jahh.xjadik marah.hahaha.tapi kalau kene sepak terajang g report polis eh.setakat ni en.asben gelak beso kalau i jawab gitu.ngeeee=D

Harapharap bahagia sampai syurga,amin!=)

Sebenarnye nak bitau,kalau kiter dah tau bendabenda yang xelok macam yang dihebahkan orang duludulu tu,kiter jangan la amalkan.baik laki,baik perempuan.bile dah kawen kenela banyak tolong menolong.bukan asik dok kutuk mahupun membuli sebelah pihak saje.baik laki,baik perempuan same je.salah konsep tu.yang bini lak jangan la dok perhambakan diri kawkaw bile dah kawen.banyak hakhak istimewa wanita yang ditekankan dalam Islam.Jangan dok fikir kiter ni xde hak dan xleh wat pape.okeh,hidup wanita!!*tetibe* nangis dato'sharizat bace blog noora ni kang.;p

gambar xde kene mengena dengan entry,tgh lapa,terbayang ayam mandi ni.haruskah ujung2 bulan nak makan ni.sungguh xsopan!

P/s:sebenarnyer artikel "teett" penulis "tuuut" tu tipu je.saje wat citer.hehehe=D

6 comments:

azie suhaimi said...

"buruk tau bile u nangis!".korang jawab secara manje dan mengade mcm ni."sebab i buruk la,i kawen dengan lelaki yang buruk macam u,baru la padan.." suke ayat ni..hahaaa.gelak guling2 dah ni.tp coverr

PutriesNoora said...

hehehe...xyah cover,bagi baby dengar mama dier gelak..hehehe

Azhafizah[フィザ] said...

hahaha..betul tu nora,kene positif kan ape yang negatif..dulu lain sekarang lain..lebih kurang camtu lah..eh nak tanye,selain subang empire mane lagi ade macarons ek..teringin pulak..nora kan rajin jalan2 cari makan.hehhe

PutriesNoora said...

fza:noora xsuke macaroon..maness..huhu..tapi rasenyer kat OU ngan KLCC de..lokasinyer tidak ketahuan..hehe

adam said...

"buruk tau bile u nangis!".korang jawab secara manje dan mengade mcm ni."sebab i buruk la,i kawen dengan lelaki yang buruk macam u,baru la padan.."

ayat ni terbaik la. tapi nasib adam tak penah ckp dia buruk. cakap comel je. hakhakhak :D

PutriesNoora said...

Adam:heheehe..tu gurau2 manje namenyer..=D