Thursday, February 16, 2012

TTC: Alkisah susu kambing+kurma

Assalamualaikum!

Ahhaaa!Rasanya ramai dah tau pasal tips yang ustaz bagi untuk para ttcian sekalian iaitu susu kambing+kurma.The story is en.asben yang mucuk lagi macin itu sangatla tidak suka minum susu.Payah kemain nak pujuk dia minum susu apa-apa.Noora ada gak belikan pil susu kambing untuk dia.Tapi pil tu hanya tinggal kenangan,adala dalam seminggu je kot dia telan pastu up up away!noora gak yang telan sebab tak mahu bazir.hmmmppppphhhhh!

Maka disebabkan nak jugak mintak en.asben minum susu kambing+kurma ni sekali ni je,noora puas la memujuk dia,bulan lepas rasanya.Tapi semalam pagi baru noora buatkan,noora blendkan pastu letak ais sket then ajak en.asben minum.Dia tanya,"air apa ni sayang?".Noora sebagai isteri yang baik terpaksala bohong sket,noora kata "air biasa je,sedap..coklat+kurma".En.asben buat muka pelik,pastu dia amik gelas lain isi air kosong penuh-penuh.Lepas je dia baca doa dan minum susu kambing+kurma tu,terus dia teguk air kosong lajulaju.hehehe

Dalam 15minit lepas tu,baru noora bitau tu air susu kambing+kurma,sorry sebab kelepet dia.hehehe.Tapi dia kata dia dah tahu dah.Mustahil la air coklat macam tu lagipun dia ingat noora penah pujuk dia pasal suh minum air tu.hahaha.sorry en.asben,sayang awak kuatkuat.Thanks a lot!

En.asben ni memang sangatla liat balak+ngada nak makan suppliment or susu or apaapa ubat.Pernah dulu masa minum air buah zuriat,dia termuntah terus.T_T.Noora gak yang telan je segala jenis ubat demi anakanak ku sayang *mummy mahu kamu sayang..pleaseee!*


(Ya Allah,kurniakanlah zuriat yang ramai,sihat,cukup sifat dan soleh kepada Noorafidah binti Hussin dan suaminya.Datangkan rezeki itu kepada mereka dengan segera.amin)

6 comments:

PUANSTOBERI said...

Akak lak terbalik sudahh...
Asben akak yg abiskan seme susu kambing, debunga kurma. Huhu.
Seb bek jus perawan tu utk 'perawan' (perawankah motipnya)
Kalo tak, mau gak dia yg perabiskan. Hihi..

Insyaallah..ada rezekinya nati..dun wori :)

PutriesNoora said...

kekda:hehehe..nasib baik..kalau x jadik perawan pulak kang...hehehe..tq kekda..insyaAllah=)

Ct Aja said...

owh..itu petua nya ke Nora...insya-Allah...moga Allah permudahkan...

ps: owh Nora pun jauh jugak ye...

PutriesNoora said...

aja:xjauh eh..dekat je...hehe=D

sila1209 said...

aku lak tbalik daa...laki aku bg pe sume dia telan...au je ngengade x nak...minum susu pun kena paksa...ubat pe lg..haha

PutriesNoora said...

sila:bertuahla badan..=)