Tuesday, June 19, 2012

TTC: opk vs ewcm

Assalamualaikum,

Noora sebenarnya ada banyak benda nak cerita,tapikan gambar tak boleh di transfer pulak,aiyakkk!benci sangat.So,disebabkan kejadian yang tidak diingini terbabit,meh noora nak update sket pasal TTC punya progress (ingat bina rumah ke apa?)=P

Cenggini,kan noora masa peod hari tu dah on clomid cycle 2 dan sesungguhnya noora lupa noora cd berapa sekarang dan sebenarnya noora malas nak kira.hohoho.

Pastu cycle kali noora bersungguh guna opk,hari-hari try asikla negatif sebab 2-3bulan sebelum ni selalu jumpa ecwm time cd12-cd13 -cd14 (tapi tak pernah wat opk).Tetiba ada satu hari tu,tak salah dalam cd16-cd17 cenggitu,opk positif!!line terang sangat-sangat dan takda pulak ewcm nya,agagagaga.Tapi konfem la noora sengeh meleret-leret,dalam hati ada taman maklumla first time.hehehe.

Tunjukla dengan bangganya kat en.asben.Tau dia jawab apa "sayang pregnant ke?".Oitt,apekahhhh?nasib suami sendiri kalau tak dah lama kena tumbuk.Geram betul,terus tarik muka,hilang mood kejap.Pastu en.asben cakap "abang tau la sayang,hari suburkan"sengeh-sengeh macam kerang tak cukup masak.Nasib comel *muntahcepat* wahahaha.

Disebabkan hari tu noora ovulate,maka kitorang pun bergegas ke goldcoast morib petang tu jugak untuk honeymoon.Eh,tipu je.Ekceli hari tu kebetulan kitorang memang dah booking untuk beromantikan berdua kat goldcoast morib.Saja noora wat test sebelum pergi,tetiba positif.Jadi perasaan tu makin berbunga-bunga la.ngehhhhh.=D

Tapi,ntahla noora berserah semua pada Allah s.w.t.Ada rezeki alhamdulillah,belum ada rezeki,doa dan terus berdoa,usaha dan terus usaha.(usaha tu bergantung kat mood,muak weehhh kadang-kadang T_T)




psssttt: Semoga noora dan semua TTCian akan selalu dimurahkan rezeki dan diberi zuriat-zuriat yang baik dan soleh.InsyaAllah,kita semua akan cepat-cepat hamil,melahirkan dan membesarkan zuriat-zuriat kita dengan baik dan sempurna.aminnnn=)

12 comments:

Unknown said...

Alhamdulilah... sekurang2 nye kita dh jumpa O kan.. gud luck dear.. inyallah percaya pada kun fa ya kun ... ada rezeki inyallah kan.. amin2...

Salmi Khairil said...

tu lah biler jumpa ecwm wat opk tapi tak dapat pun result yg positif pastu dah maleh..

Carmello said...

Insyaallah Noora..manatahu berkat doa dan usaha kalini rezeki Noora.. Ammiiinnn (rezeki untuk saya dan yg lain juga..=))

PutriesNoora said...

sue:tula...first time jumpa...happy gak..hehehe..insyaAllah...aminn=)

PutriesNoora said...

salmi:lain kali kena test 1-2lepas ewcm..peningkan..huhu

PutriesNoora said...

carmello:aminnnnnn...ya Allah...aminnnn=)

fifi said...

terase sayu bace doa nora tu.. sedih bile ingat time fifi dulu.. amin 1000x amin.. fifi aminkan doa nora.. inshaAllah malaikat pon aminkan.. bende baikkan..

opk +ve? honeymoon lagi tu.. ubah mood.. inshaAllah BFP.. fifi dulu wat BBT.. time subur pon ubah mood.. tapi rumah akak ipar je.. hihi.. then BFP.. nora siap goldcoast.. happy2 kan diri.. inshaAllah kalau ade rezeki tak ke mane..

Suwaibah YS said...

InsyaAllah Nora...kita doakan ade rezeki...

ermmm... ape lagi, upload la entry gi gold coast.. msti syiokkk kan? :)

PutriesNoora said...

fifi:tq dear..tq sgt2..amin ya Allah...=)

PutriesNoora said...

sue:amin..tq sue...pic takleh upload..laptop baru format xleh detect henpon...nak update pun xde mood...huhu

Fieda_shairazi said...

gudluck.. semoga dpt zuriat yg comel.. dan sihat.. aminnn

PutriesNoora said...

puan dot:tq fidah,aminnnn...nak comel macam akid..hehehe=)